Evoluția din ultimii 5 ani a interesul europenilor pentru veganism

Am citit recent un studiu legat de evoluția veganismului în țările din Europa, mai exact de interesul pentru veganism al europenilor.
De cele mai multe ori, atunci când caut o informație despre ceva legat de domeniul vegan, mă îndrept către site-uri străine.
Indiferent că este vorba despre alimentație, protecția animalelor sau mediu. Unul dintre principalele motive este paleta largă de informații pe care o găsesc în afara țării. Aceasta deoarece fenomenul vegan este mult mai dezvoltat decât la noi și poți afla o mulțime de lucuri noi, de concepte și abordări ale veganismului, care nu se rezumă doar la partea de mâncare.
Zilele acestea, tot plimbându-mă pe internet, am dat peste un studiu făcut de organizația Ceuta.
Ceuta este o organizație internațională care colaborează cu companii din industria de sănătate și îngrijire personală (Health & Personal Care) și mâncare și băutură (Food & Drinks).
Ei au făcut recent un studiu legat de veganism în țările din Europa. Scopul a fost de a afla cu cât a crescut în aceste țări nivelul de cunoștințe, conștientizare și interes pentru veganism comparativ cu anul 2014.
Utilizând datele Google, Ceuta a analizat numeroși termeni de căutare legați de veganism. Astfel, a descoperit că locuitorii Europei caută să se informeze despre beneficiile veganismului la o scară mult mai mare decât oricând.
România stă mult mai bine decât mă așteptăm. Dacă datele sunt corecte, se pare că în 5 ani intersul nostru a crescut cu aproape 50%. Personal, am observat o creștere a acestei preocupări în raioanele dedicate veganilor din marile lanțuri de magazine. Acestea au început să apăra și să își dezvolte oferta de produse din ce în ce mai mult.
Organizația a căutat să afle, deasemenea, și ce îi face pe oameni să se îndrepte către veganism. Se pare că principalul motiv este dorința de a proteja planeta. Respectiv de a ne reduce cu cât mai mult amprenta de carbon. Acesta deoarece agricultura animalelor este și ea responsabilă pentru o parte semnificativă a creșterii emisiilor de seră. Pe locul doi urmează sănătatea noastră și pe cel de-al treilea bunăstarea animalelor.
Nu este de mirare acest clasament, având în vedere că în ultima perioadă se discută din ce în ce mai mult despre climatul pământului și despre sustenabilitatea pe termen lung.
Ce mi s-a părut amuzant este că Grupul Ceuta incurajează brandurile să-și diversifice gama de produse. Scopul este dea răspunde cerințelor consumatorilor care doresc alternative durabile, bazate pe plante. Oare dacă nu ar fi această cerere din partea consumatorilor, brandurile nu ar trebui să se sesizeze singure?
Surse
Ceuta Group
Vegconomist
De cele mai multe ori, atunci când caut o informație despre ceva legat de domeniul vegan, mă îndrept către site-uri străine.
Indiferent că este vorba despre alimentație, protecția animalelor sau mediu. Unul dintre principalele motive este paleta largă de informații pe care o găsesc în afara țării. Aceasta deoarece fenomenul vegan este mult mai dezvoltat decât la noi și poți afla o mulțime de lucuri noi, de concepte și abordări ale veganismului, care nu se rezumă doar la partea de mâncare.
Zilele acestea, tot plimbându-mă pe internet, am dat peste un studiu făcut de organizația Ceuta.
Ceuta este o organizație internațională care colaborează cu companii din industria de sănătate și îngrijire personală (Health & Personal Care) și mâncare și băutură (Food & Drinks).
Ei au făcut recent un studiu legat de veganism în țările din Europa. Scopul a fost de a afla cu cât a crescut în aceste țări nivelul de cunoștințe, conștientizare și interes pentru veganism comparativ cu anul 2014.
Utilizând datele Google, Ceuta a analizat numeroși termeni de căutare legați de veganism. Astfel, a descoperit că locuitorii Europei caută să se informeze despre beneficiile veganismului la o scară mult mai mare decât oricând.
Cum stăm azi față de acum 5 ani?
Le puteți vedea mai jos sau pe site-ul celor de la Vegconomist, care le-au ordonat foarte frumos într-un tabel.
Organizația a căutat să afle, deasemenea, și ce îi face pe oameni să se îndrepte către veganism. Se pare că principalul motiv este dorința de a proteja planeta. Respectiv de a ne reduce cu cât mai mult amprenta de carbon. Acesta deoarece agricultura animalelor este și ea responsabilă pentru o parte semnificativă a creșterii emisiilor de seră. Pe locul doi urmează sănătatea noastră și pe cel de-al treilea bunăstarea animalelor.

Surse
Ceuta Group
Vegconomist