Ce beneficii pot avea plimbările în pădure

padure copaci
De ce este sănătos să faci plimbări prin pădure și ce beneficii poate aduce o promenadă printre copaci. Pădurile pot fi adevărate oaze de relaxare, dacă știm cum să profităm de ele. Un mod natural și vegan de a-ți petrece timpul.

Eu sunt născută în București și nu am avut bunici la țara. Prin urmare, îmi petreceam toate vacanțele în oraș. Bunicii mei stăteau în nordul Bucureștiului și, fiind foarte aproape de pădurea Băneasa, mergeam des acolo. Primăvara culegeam bulbi de flori pe care îi plantam în grădină. Iar în restul zilelor din an, pur și simplu ne plimbam pe alei sau mergeam la explorat printre copaci.

Forest bathing

Forest bathing este un concept răspândit de către japonezi, care au introdus această formă de recreere în programul lor național de sănătate încă din anii 1980. Ce înseamnă acest Forest bathing (sau shinrin-yoku, în japoneză)? 

Shinrin înseamnă pădure în limbă japoneză iar yoku înseamnă baie. Prin urmare, shinrin-yoku înseamnă să te scufunzi în atmosfera pădurii cu toate simțurile tale (văz, auz, miros, atingere…poate și gust). Este o ocazie pentru a lua o pauză de la viața de zi cu zi, a încetini ritmul și a te conecta cu natura.

Dacă nu ești un mare sportiv, stai liniștit. Îmbăierea în pădure nu presupune nicio activitate fizică deosebită, cum ar fi alergatul sau exerciții speciale. Ci doar o simplă plimbare și contemplarea naturii din inima ei. Timp în care te conectezi cu totul cu ce este în jurul tău.

The Art and Science of Forest Bathing

Japonezii au demonstrat că plimbările prin pădure aduc mai multe beneficii. Această activitate duce la scăderea stresului (reducând gradul de cortizol) și favorizează buna dispoziție (prin creșterea nivelului de serotonină, hormonul fericirii).

Doctorul japonez Qing Li, autor al cărții „The Art and Science of Forest Bathing” și presendinte al asociației Society for Forest Medicine în Japan declară că plimbările prin pădure nu sunt un tratament al bolilor, ci o metodă de prevenție a acestora. Această activitate întărește sistemul imunitar (datorită phytoncides, un element chimic eliberat de către copaci), scade presiunea sângelui și ne ajută să avem un somn mai bun.

Atunci când vrem să mergem în natură, autorul japonez ne sfătuiește să nu ne luăm cu noi telefoanele și aparatele de fotografiat (ca să nu fim tentați să le folosim), să mergem încet și să ne lăsăm corpul să ne ghideze. Și să ne acordăm timp, deoarece nu este o activitate pe  care să o facem în grabă. Si să savurăm sunetele, mirosul și priveliștile oferite de natură și sa lăsăm pădurea să ne cuprindă.

Citește și De ce ar trebui toși veganii să meargă la Marșul pentru Păduri

Respirați împreună cu copacii

Scriitorul Jean-Marie Defossez, autorul cărții „Respirați împreună cu copacii”, spune că pădurile au trei atuuri importante:
  • Liniștea;
  • Sunt un loc în care toate sunetele sunt naturale;
  • Calitatea aerului este foarte bună.
În cartea sa, el prezintă în jur de patruzeci de exerciții pe care le poți face împreună cu copacii (din pădure sau din curtea ta). Sunt în principal exerciții de respirație prin care să ne regăsim calmul și serenitatea.

Prin urmare, ar fi fain ca din când în când să ne pierdem printre nişte copaci. Se pare că cine merge în timpul liber să facă o plimbare prin pădure se va simți mai bine și mai fericit.

surse
The Guardian
The Time
Wikipedia